Jsou problémy s vozidly?
Ne každá firma si může dovolit působit jenom na jednom místě, ve svém sídle, kam by se za ní a její nabídkou sjížděli její klienti. Nejednou tato naopak musí vysílat své zaměstnance za zákazníky, kteří jsou třeba až kdesi daleko za devatero horami a devatero řekami, respektive potřebuje, aby její lidé jezdili tam či onam, odkud by přivezli materiál, kde by zařídili to či ono…
Zkrátka je celá řada situací, v nichž se neobejdou podniky bez svých vlastních vozidel, dávaných k dispozici jejich zaměstnancům. Leckterá firma má aspoň nějaké to auto nebo podobný kus techniky, aby uspokojila své potřeby v otázce mobility, a leckterý podnik má podobných vozidel nebo dejme tomu i stavebních strojů téměř nepočítaně.
A co se stane, když je podobné vozidlo dáno k dispozici některému ze zaměstnanců, jenž s ním má někde splnit nějaký úkol? Onen člověk nasedne do vozu, odjede tam, kam má, splní si své povinnosti a vozidlo neprodleně vrátí tam, kam toto patří. Ovšem tak se pochopitelně stane jedině v ideálním případě. A protože svět není dokonalý, je možné i to, že se mezi odjezdem z firmy a návratem stane i něco, co by se stávat nemělo. Může se podniknout i nějaká ta soukromě motivovaná zajížďka, mohou se ‚ztratit‘ nějaké ty pohonné hmoty, součásti či náklad, může vzniknout taková či onaká obtíž.
Takové nedovolené počínání si zaměstnanců pak působí firmě škody, jež se musí uhradit. A protože se to dotyčnému viníkovi nepodaří prokázat, když ho nikdo na cestách neviděl a nepřistihl při činu, jde to na vrub firmy.
A nechce-li už firma prodělávat? Pak si musí své zaměstnance ohlídat. A satelitní sledování vozidel takové ohlídání si jejich zaměstnanců a jim svěřených vozidel umožňuje. I na hodně velkou dálku přes internet.
A je logické, že když je zaměstnanec sledován, nedělá nepravosti. A tak to má být.